Convocatoria de Becas FUNIBER

Maestría en Lingüística aplicada a la enseñanza del inglés como lengua extranjera (RVOE SEDUC M-1204137)

Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) A.C.
A Distancia
Precio Emagister

$50001-60000
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Información importante

  • Maestría
  • Con RVOE
  • A distancia
  • Duración:
    24 Meses
  • Cuándo:
    A definir
  • Créditos:
  • Campus virtual
  • Envío de materiales didácticos
  • Tutorías personalizadas
Descripción

Formar a los estudiantes para que apliquen sus conocimientos lingüísticos. Relacionar competencias profesionales y lingüísticas. Capacitar a los estudiantes para proyectar su formación avanzada hacia nuevas formas de comunicación. Incrementar su capacidad de reflexión sobre el papel que desempeña la lengua inglesa. Iniciar a los estudiantes en tareas de investigación. Destinatarios del curso: Licenciados en Filología Inglesa y en Traducción e Interpretación. Graduados universitarios de cualquier titulación asimilable a las anteriores. Otros diplomados que acrediten un sólido conocimiento práctico de la lengua inglesa como vehículo de comunicación, a través de la presentación del Título Superior de E.O.I., del título de Proficiency de la Universidad de Cambridge o de alguno asimilable a juicio del Departamento de Filología Inglesa de la Universidad de Jaén

Información importante

Precio a usuarios Emagister: La Fundación Universitaria Iberoamericana ofrece Becas de ayuda económica. Contacte con FUNIBER para conocer la convocatoria de becas más cercana.

Orientación profesional

Instalaciones

Dónde se imparte y en qué fechas

Inicio Ubicación Horario
A definir
A distancia

Preguntas Frecuentes

· ¿Cuáles son los objetivos de este curso?

-Proporcionar la compresión necesaria sobre el trabajo del profesore de inglés y ayudar a desarrollar las estrategias para mejorar los aspectos más importantes del mismo, teniendo en cuenta su contexto, actual y futuro. -Familiarizar al profesor en formación con las propuestas metodológicas más relevanes en el campo de la enseñanza del ingles como lengua extranjera.

· ¿A quién va dirigido?

Licenciados que deseen especializarse en la enseñanza del inglés como lengua extrajera con la finalidad de ser profesores de inglés en diferentes etapas educativas.

· Requisitos

Se requiere: * Tener Título Universitario * Conocimientos básicos de computación e internet * Requisitos Lingüísticos: Acreditar un dominio suficiente del inglés como lengua extranjera vehicular en el ámbito académico * Requisitos Académicos: Los aspirantes deberán acreditar conocimientos avanzados

· ¿Qué diferencia a este curso de los demás?

-Gran experiencia en formación a distancia y con campus virtual, casi veinte años en el sector educativo nos avalan. -Posibilidad de doble titulación con universidades mexicanas, europeas y estadounidenses.

· ¿Qué pasa después de pedir información?

Desde el departamento de admisiones contactarán con usted para ampliarle informacion sobre la convocatoria de becas y el funcionamiento de la maestría.

Opiniones

C

17/05/2016
Lo mejor Los profesores de la maestría son todos profesionales altamente calificados con una gran calidad humana y pedagógica. Los contenidos de estudio están altamente actualizados, representan una combinación excelente entre conocimientos teóricos y aplicaciones prácticas y han cubierto mis expectativas de formación.

A mejorar Nada.

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A

12/12/2011
Lo mejor Me gusta este curso porque me interesa saber aplicar las tecnicas y metodos para la enseñanza del ingles, ya que actualmente estoy ejerciendo como docente.

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¿Qué aprendes en este curso?

Lingüística
Enseñanza de inglés
Docencia
Profesor de inglés
Inglés
Psicología
Psicología educativa
Teoría del Lenguaje
Lingüística aplicada a la enseñanza de lenguas
Idiomas

Profesores

Dra. Silvia Pueyo Villa
Dra. Silvia Pueyo Villa
Profesor

Programa académico

Asignaturas del Máster MLAEILE

  • A: Applied Linguistics in Language Teaching (24 ECTS)
  • A.1. Approaches to Language in the Classroom (4 ECTS) This subject provides an introduction to the most important current psycholinguistic and sociolinguistic theories. We examine how perceptions towards the nature of learner language have changed over the last few decades. The concept of interlanguage is explored in depth, and research into classroom interaction is critically reviewed. We also look at the role of input in language learning, and the current psycholinguistic notions of 'noticing' and 'restructuring' are presented.

  • A.2. Observation and Research in the Language Classroom (4 ECTS) This subject introduces the major research traditions and the views of knowledge that underpin them. Current approaches to classroom research are explored, as is the assumption that all observation is selective and culturally constructed. This subject provides a solid base of knowledge and techniques from which to approach your Research Project.

  • A.3. Learning Strategies (4 ECTS) This subject examines research into learning strategies, and considers how we can encourage our students to develop these further. Taxonomies of learning strategies are presented and related to current trends in ELT course books.

  • A.4. Assessment and Testing in the Classroom (4 ECTS) This subject looks at the purposes which assessment serves and describes current practices and trends in assessment and testing in ELT. The fundamental principles of testing are examined, and both formal and informal approaches to testing are explored

  • A.5. English in the Community (4 ECTS) This subject on sociolinguistics looks at the social and cultural context in which language is situated and in which it is learned. The global position of English will be explored to gain a better understanding of its future status, its likely expansion or decline. We examine how gender and race affect language use, as well as the notion of language shift. Important current issues such as the social implications of bilingualism are also explored.

  • A.6. Computer Assisted Language Learning (CALL) (4 ECTS) This subject introduces students to the ways in which computer software can be used to develop learners' language skills and examines how CALL relates to teaching methodologies. You will be made aware of the issues involved in using computers to assist language learning. You will evaluate software including developments in multimedia software and Internet applications.

  • B: Teaching English as a Foreign Language (24 ECTS)
  • B.1. Developing Language Skills in the Classroom (4 ECTS) This subject looks in detail at approaches to the teaching of the macro skills of listening, speaking, reading and writing in ELT. Current views based on recent research into these skills are presented, and the teaching of grammar and vocabulary are also examined. A range of practical classroom activities and teaching techniques for developing learners' use of the language are evaluated

  • B.2. Content & Language Integrated Learning (4 ECTS) CLIL (Content & Language Integrated Learning) looks like a good candidate for the next revolution in language teaching, although its growing tentacles reach out into other areas of the curriculum and force us to consider more seriously the role of content, how we define that content, how we choose it and how we can teach it more effectively. CLIL also raises interesting questions about the relationship between language and cognition that are too often neglected at classroom level. This subject looks at its brief history, its theoretical bases, and how it might represent the future of language teaching.

  • B.3. Teaching English through Translation (4 ECTS) This subject starts with a brief history of translation as an introduction to how translation can be used in the EFL classroom. The differences between teaching translation as a subject per se and as a tool in the teaching of a foreign language are also explored, and different approaches to how translation can be used to enhance the learning process, even in communicative classrooms, are considered.

  • B.4. Tasks & Projects (4 ECTS) This subject presents an approach to teaching structured around tasks and projects. We examine the structure of a learning task, its components, and the effective sequencing of different types of tasks within units.

  • B.5. Teaching Pronunciation (4 ECTS) This subject provides a formal introduction to the field of phonetics and phonology in the English language. Aspects of phonology such as stress, intonation and sounds are examined in some detail. Current debates over the teaching of phonology are reviewed, and we examine the practical implications for the teaching of pronunciation in the classroom.

  • B.6. Curriculum and Course Design - Principles and Practice (4 ECTS) This subject looks at models of curriculum and course design, and their planning, implementation and evaluation in a variety of national contexts. Two main paradigms of curricula are presented, and the principles of syllabus design are examined in depth. An outline of the most significant syllabus types is provided.

  • C: Research Project (12 ECTS) Once you have completed the study programme for the Master, you will need to carry out your Research Project The main aim of the project is to investigate in the field of teaching English as a foreign language. Your Course or University Co-ordinator selects and negotiates a topic together with you, as well as advising you on and monitoring the development of your work. The defence of the Research Project should either be done in the presence of a panel, via Skpye or by means of video conferencing.

Nota: El contenido del programa académico puede estar sometido a ligeras modificaciones, en función de las actualizaciones o de las mejoras efectuadas.


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