Especialización en Communication Strategies in an English Classroom

Especialidad

En línea

$ 29,250 IVA inc.

Llama al centro

¿Necesitas un coach de formación?

Te ayudará a comparar y elegir el mejor curso para ti y a financiarlo en cómodas cuotas mensuales.

Descripción

  • Tipología

    Especialidad

  • Metodología

    En línea

  • Horas lectivas

    425h

  • Duración

    6 Meses

  • Inicio

    Fechas disponibles

  • Campus virtual

  • Clases virtuales

TECH - Universidad Tecnológica

Los métodos convencionales en la enseñanza del inglés como lengua extranjera, tales como clases expositivas o ejercicios mecánicos, frenan el aprendizaje y afectan gravemente a la motivación de los alumnos, tal y como lo confirman los datos estadísticos que reflejan el fracaso del sistema y de la metodología tradicional.

Precisiones importantes

Documentos

  • 91esspecializacion-communication-strategies-classroom.pdf

Sedes y fechas disponibles

Ubicación

Inicio

En línea

Inicio

Fechas disponiblesInscripciones abiertas

Acerca de este curso

Objetivos generales
Š Proponer la utilización de las nuevas tecnologías para fomentar el aprendizaje de un segundo idioma y la creación de materiales didácticos que faciliten y enriquezcan el aprendizaje de este
Š Desarrollar estrategias de aprendizaje a través del juego dirigido y estrategias de respuesta física total

Objetivos específicos
Módulo 1. Reading comprehension
Š Conocer y saber utilizar los libros de texto como primera alternativa didáctica en la enseñanza-aprendizaje de la lengua y la literatura
Š Ser capaz de diseñar actividades conjuntas de lengua y literatura como dos materias interrelacionadas

Módulo 2. Oral skills. Listening and speaking
Š Comprender discursos y conferencias de larga extensión en lengua inglesa
Š Comprender un desplegado de noticias de la televisión y los programas sobre temas actuales y educativos

El programa en Communication Strategies in an English Classroom está orientado a facilitar la actuación del docente para otorgarle las competencias precisas para llevar a cabo una educación bilingüe de calidad en el entorno de la educación secundaria y bachillerato.

Este Experto Universitario en Communication Strategies in an English Classroom contiene el programa más completo y actualizado del mercado.

Tras la superación de la evaluación, el alumno recibirá por correo postal* con acuse de recibo su correspondiente título de Experto Universitario emitido por TECH Universidad Tecnológica.

El título expedido por TECH Universidad Tecnológica expresará la calificación que haya obtenido en el Experto Universitario, y reunirá los requisitos comúnmente exigidos por las bolsas de trabajo, oposiciones y comités evaluadores de carreras profesionales.

Título: Experto Universitario en Communication Strategies in an English Classroom
N.º Horas Oficiales: 425 h.

Nuestra escuela es la primera en el mundo que combina el estudio de casos clínicos con un sistema de aprendizaje 100% online basado en la reiteración, que combina 8 elementos diferentes que suponen una evolución con respecto al simple estudio y análisis de casos. Esta metodología, a la vanguardia pedagógica mundial, se denomina Relearning.
Nuestra escuela es la primera en habla hispana licenciada para emplear este exitoso método, habiendo conseguido en 2015 mejorar los niveles de satisfacción global (calidad docente, calidad de los materiales, estructura del curso, objetivos…) de los estudiantes que finalizan los cursos con respecto a los indicadores de la mejor universidad online en habla hispana.

Recibida su solicitud, un responsable académico del curso le llamará para explicarle todos los detalles del programa, así como el método de inscripción, facilidades de pago y plazos de matrícula.

En primer lugar, necesitas un ordenador (PC o Macintosh), conexión a internet y una cuenta de correo electrónico. Para poder realizar los cursos integramente ON-LINE dispone de las siguientes opciones: Flash - Instalando Flash Player 10 o posterior (http://www.adobe.com/go/getflash), en alguno de los siguientes navegadores web: - Windows: Internet Explorer 6 y posteriores, Firefox 1.x y posteriores, Google Chrome, Opera 9.5 y posteriores - Mac: Safari 3 y posteriores, Firefox 1.x y posteriores, Google Chrome - Linux: Firefox 1.x y posteriores HTML5 - Instalando alguno de los navegadores web: - Google Chrome 14 o posterior sobre Windows o Mac - Safari 5.1 o posterior sobre Mac - Mobile Safari sobre Apple iOS 5.0 o posterior en iPad/iPhone Apple iOS - Articulate Mobile Player; Apple iOS 5.0 o posterior en iPad.

Preguntas & Respuestas

Añade tu pregunta

Nuestros asesores y otros usuarios podrán responderte

¿Quién quieres que te responda?

Déjanos tus datos para recibir respuesta

Sólo publicaremos tu nombre y pregunta

Opiniones

Logros de este Centro

2021

Todos los cursos están actualizados

La valoración media es superior a 3,7

Más de 50 reseñas en los últimos 12 meses

Este centro lleva 6 años en Emagister.

Materias

  • Aprendizaje
  • Terminología
  • Inglés
  • Writing
  • Idioma
  • Modulación de voz
  • Enseñanza-aprendizaje
  • Habilidades lingüísticas
  • Plurilingüismo
  • L1-L2

Profesores

Amaya Puertas Yáñez

Amaya Puertas Yáñez

Licenciada en Ciencias de la Información (UCM)

Licenciada en Ciencias de la Información (UCM) Maestra de Primaria Especialista en Inglés como Lengua Extranjera (UAM) Máster en Educación Bilingüe (UAH) Actualmente coordinadora del proyecto Bilingüe y el proyecto de internacionalización del Colegio JABY, en Torrejón de Ardoz Miembro de la SUCAM (Subred Universitaria de Comunidades de Aprendizaje de Madrid)

Yolanda Jiménez Romero

Yolanda Jiménez Romero

Directora Territorial del Instituto Extremeño-Castilla

Directora Territorial del Instituto Extremeño-Castilla la Mancha de Altas Capacidades Grado de Educación Primaria Máster en Neuropsicología de las Altas Capacidades Máster en Inteligencia Emocional Especialista en PNL.

Programa académico

Módulo 1. Reading comprehension

1.1. L2 Reading at Secondary School

1.1.1. Metacognition and reading
1.1.2. Reading strategies
1.1.3. Motivation and reading
1.1.4. The Matthew Effect in reading

1.2. Types of Reading

1.2.1. Reading in the L2 classroom
1.2.2. Intensive reading
1.2.3. Extensive reading

1.3. Reading comprehension strategies

1.3.1. Definition and taxonomy of reading strategies
1.3.2. Bottom-up and top-down strategies
1.3.3. Explicit instruction in strategies
1.3.4. Strategies to improve fluency and comprehension

1.4. Graphic organizers, concept and mind maps

1.4.1. Graphic organizers to improve reading
1.4.2. Types of graphic organizers
1.4.3. Differences between graphic organizers, concept maps and mind maps
1.4.4. Concept maps and reading

1.5. Dialogic reading

1.5.1. Basis of the dialogic reading
1.5.2. Reading godmothers and godparents in english
1.5.3. Accompanied reading in english
1.5.4. Tutoring library

1.6. English literature in the ESL classroom

1.6.1. The role of literature in the ESL classroom
1.6.2. Literature introduction through readers
1.6.3. Dialogic literary gatherings in the bilingual classroom

1.7. Storytelling and Reading out loud

1.7.1. Storytelling in the classroom
1.7.2. Read or tell stories
1.7.3. Storytelling as a tool for L2 teaching
1.7.4. Digital storytelling for secondary students
1.7.5. Students reading aloud
1.7.6. Teachers reading aloud

1.8. Picture books at secondary school

1.8.1. Reasons to use picture books in the secondary classroom
1.8.2. Definition and characteristics of a picture book
1.8.3. Selection criteria
1.8.4. Activities and strategies of use
1.8.5. Picture books for secondary students

1.9. School library, literacy centers and Reading in L2

1.9.1. Aims of secondary school library
1.9.2. The ESL school library
1.9.3. Reading corners in class
1.9.4. Literacy center in secondary classroom

1.10. Reading comprehension assessment

1.10.1. Comprehension reading levels
1.10.2. Assessment of reading comprehension
1.10.3. Use of test for reading assessment
1.10.4. Assessing ESL Reading comprehension through rubrics

Módulo 2. Oral skills. Listening and Speaking

2.1. What is the meaning of listening on real life?

2.1.1. Redundancy
2.1.2. Noise
2.1.3. Understanding colloquial language
2.1.4. Listening to english as a foreign language
2.1.5. Fatigue
2.1.6. Understanding different accents
2.1.7. Best listening materials

2.2. Classroom activities

2.2.1. Listening exercises
2.2.2. L2 or L1?
2.2.3. Preparation to real life hearing conversation
2.2.4. Entertainment

2.3. Perception for listening

2.3.1. Listening in the classroom
2.3.2. Cognitive processes in listening

2.3.2.1. Top-down and bottom-up processing
2.3.2.2. Controlled and automatic processing
2.3.2.3. Perception, parsing, and utilization
2.3.2.4. Metacognition

2.3.3. Perception for Listening in a colloquial language used in real life
2.3.4. Cultural differences to perception for listening
2.3.5. Improving listening comprehension skills

2.4. Colloquial language

2.4.1. Introduction to the colloquial language 1
2.4.2. What the colloquial language 1 is?
2.4.3. Colloquial language and swearing words 2
2.4.4. Colloquial language to promote the listening comprehension

2.5. Pictures

2.5.1. Identifying and ordering
2.5.2. Altering and marking
2.5.3. Maps. Naming features
2.5.4. Alterations
2.5.5. Ground-plans

2.6. Evaluation of listening comprenhension

2.6.1. The meaning of evaluation
2.6.2. Designing an assessment system

2.6.2.1. Overall plan
2.6.2.2. Content definition
2.6.2.3. Test specifications
2.6.2.4. Item development
2.6.2.5. Test design and assembly
2.6.2.6. Test production
2.6.2.7. Test administration
2.6.2.8. Scoring examination responses
2.6.2.9. Establishing passing scores
2.6.2.10. Reporting examination results
2.6.2.11. Item banking
2.6.2.12. Test technical report

2.6.3. Languages evaluation within the CEFR
2.6.4. Evaluation of listening comprehension process

2.7. How to teach speaking: strategies and methods?

2.7.1. Introduction
2.7.2. How to engage students in speaking?
2.7.3. How to teach speaking?
2.7.4. Strategies to teach speaking skills
2.7.5. Methods to teach speaking

2.8. Speaking in class: communication strategies

2.8.1. Introduction
2.8.2. Communication strategies: definition
2.8.3. Non-verbal communication strategies in class
2.8.4. Verbal communication strategies in class
2.8.5. Relationship between nonverbal and verbal communication strategies

2.9. English pronunciation, stress and intonation

2.9.1. Introduction
2.9.2. Pronunciation
2.9.3. Stress
2.9.4. Intonation
2.9.5. Relation between speaking and listening comprehension
2.9.6. Methods to teach pronunciation

2.10. Evaluation of speaking

2.10.1. Introduction
2.10.2. The meaning of evaluation and assessment
2.10.3. Effective evaluation and assessment
2.10.4. Rubric: definition
2.10.5. Assessment rubrics design
2.10.6. Developing a rubric to evaluate speaking
2.10.7. Other methods of evaluating speaking skills

Módulo 3. Writing in L2 (English)

3.1. The meaning of writing in L2 (english)

3.1.1. Introduction
3.1.2. Definition of writing
3.1.3. Differences between spoken and written language
3.1.4. The writing process

3.1.4.1. Content
3.1.4.2. Audience
3.1.4.3. Purpose

3.1.5. Benefits of writing

3.2. Writing skills development

3.2.1. Introduction
3.2.2. The process approach
3.2.3. The product approach
3.2.4. Comparison between both approaches
3.2.5. Activities to develop writing skills

3.3. Relationship between writing and grammar

3.3.1. Introduction
3.3.2. Meaning of grammar
3.3.3. How to teach grammar?
3.3.4. Importance of grammar in writing
3.3.5. Style
3.3.6. Punctuation

3.4. Scaffolding writing skills

3.4.1. Introduction
3.4.2. Meaning of scaffolding
3.4.3. Scaffolding students’ writing
3.4.4. Scaffolding the writing process

3.4.4.1. Prewriting
3.4.4.2. Drafting
3.4.4.3. Revising
3.4.4.4. Editing
3.4.4.5. Publishing

3.4.5. Teachers’ role in the scaffolding writing skills process

3.5. Poetry and writing

3.5.1. Introduction
3.5.2. Meaning of poetry
3.5.3. Poetry in class
3.5.4. Types of poems
3.5.5. Picture poems
3.5.6. Haiku
3.5.7. Pattern poems
3.5.8. Songs
3.5.9. Free verse
3.5.10. Benefits of integrating poetry in class

3.6. Writing for academic purposes

3.6.1. Introduction
3.6.2. Meaning and principles of academic writing
3.6.3. Types of academic writing
3.6.4. Use of sources
3.6.5. Importance of avoiding plagiarism

3.6.5.1. When to quote?
3.6.5.2. When to paraphrase?

3.7. Creative writing

3.7.1. Introduction
3.7.2. What creative writing means?
3.7.3. Tips to facilitate creative writing in class

3.7.3.1. Breaking the writer’s block

3.7.4. Activities to practice creative writing in class

3.8. Collaborative writing strategies and activities

3.8.1. Introduction
3.8.2. What collaborative writing means?
3.8.3. Collaborative writing strategies
3.8.4. Role of teachers and students in collaborative writing

3.8.4.1. Tips for teachers to support collaborative writing

3.8.5. Collaborative writing activities

3.9. Web 2.0 and social media to promote promote writing

3.9.1. Introduction
3.9.2. What web 2.0 and social media mean?
3.9.3. Web 2.0 technologies and services

3.9.3.1. Blogs
3.9.3.2. Wikis
3.9.3.3. Other tools

3.9.4. Innovation thanks to web 2.0 and social media

3.10. Evaluation of writing skills

3.10.1. Introduction
3.10.2. The meaning of evaluation and assessment
3.10.3. Strategies to improve the evaluation of writing
3.10.4. Rubric: what it is and how to create one
3.10.5. Writing conventions: symbols used to correct writings

Llama al centro

¿Necesitas un coach de formación?

Te ayudará a comparar y elegir el mejor curso para ti y a financiarlo en cómodas cuotas mensuales.

Especialización en Communication Strategies in an English Classroom

$ 29,250 IVA inc.